Back to overview

7 mjera za spas sezone od Corone

7 mjera za spas sezone od Corone

Još “do jučer” sam u komunikaciji s hotelijerima pokušavao “spustiti loptu na tlo” i savjetovati što napraviti da se utjecaj ove pandemije minimizira. Pokušao sam savjetovati što napraviti na području u kojem možemo osobno utjecati na pozitivan ishod umjesto da se fokusiramo na stvari koje su izvan našeg utjecaja i da doprinosimo strahu i zabrinutosti. Pokušavao sam savjetovati pojedinačno i u direktnom kontaktu,ali vidim da je došlo vrijeme kada o svemu treba progovoriti malo opširnije i dati svima zainteresiranima pristup informacijama… Moram priznati da sam podcijenio brzinu i razmjer kojom će Europa postati žarište širenja virusa, ali sam izvukao iz toga zaključke i odlučio opširnije osobno mišljenje podijeliti na svom Linkedin profilu te doprinijeti koliko mogu svojim djelovanjem u rješavanje problema...  

 

Ovdje donosim samo nekoliko savjeta što napraviti s vaše strane kao vlasnik ili voditelj kako biste umanjili štetu u poslovanju vašeg smještajnog objekta:

 

Analiza vašeg poslovanja
Koliko je zdravo vaše poslovanje? Da li možete podnijeti nekoliko mjeseci bez prihoda ili vas takva situacija dovodi do stavljanja ključa u bravu? Zašto ste u takvoj situaciji? Da li ste tomu doprinijeli sami ili je kriva politika države? Ili oboje? Što se može napraviti da se šteta umanji kratkoročno? Što se može napraviti da se dugoročno poboljša vaše trenutno stanje? 

Zapišite odgovore na ova pitanja, postavite mjerljive ciljeve i ne prebacujte krivnju na druge… Zapišite što ćete vi napraviti, kako i do kada! Ako ne znate kako napraviti analizu, pitajte ljude koji znaju. Postoje savjetnici koji vam u tomu mogu pomoći, postoje državni uredi i službe koje daju besplatne savjete. Ako svi oni zakažu javite se slobodno nama.

 

Mjere koje poduzima vlada

Trenutno se raspravlja o mjerama koje bi pomogle poduzetnicima da prebrode teško razdoblje tako što će se privremeno ukinuti plaćanja doprinosa i nekih poreza, razmatraju se uvođenje povoljnih kreditnih linija za obrtna sredstva i tako dalje… Budite u toku, pripremite se unaprijed, ne čekajte zadnji trenutak i ne provodite vrijeme kukajući s glavom među rukama! Ako već niste, poslušajte prvi savjet i analizirajte svoje poslovanje.

 

Cijene i ponuda
Općenito smatram da bi ponuda trebala opravdavati cijenu i da nije nužno biti najjeftiniji u okruženju da biste primili rezervaciju - bitno je da li gost percipira vašu ponudu kao nešto što je vrijedno cijene koju za to tražite. Vaše cijene s popustima ne bi trebale biti dugoročna strategija, već nešto što vam pomaže povremeno i kratkoročno popuniti kapacitete tako da niste na gubitku, odnosno čak i tada je bitno znati koliko vas košta vođenje poslovanja i koja je minimalna prihvatljiva cijena koja ima smisla.

Smanjivati cijene u ovom trenutku nema smisla jer netko tko se boji za svoj život neće doći čak ni ako mu date smještaj besplatno, a smanjenjem cijene nanosite štetu svom poslovanju i kompletnom tržištu i trebat će dugi period da se od toga oporavite. Umjesto spuštanja cijena razmislite o svojoj ponudi, budite drugačiji i bolji od konkurencije po tomu što nudite, a ponekad su i male stvari bitne i ne iziskuju velike financijske izdatke. 

 

Fleksibilnost
Dok traje neizvjesnost ponudite veću fleksibilnost oko otkazivanja rezervacija i produžite periode - ostavite mogućnost otkazivanja do samog kraja ili npr. 7 dana umjesto mjesec, odnosno koliki god vam je trenutno period. 

  

Vaučeri
Ako je već do otkaza došlo, ili vidite da je neizbježan, ponudite vaučer s kojim gost ima pravo rezervacije po prihvatljivim uvjetima u budućnosti.

 

Što još možete napraviti dok čekate poboljšanje situacije
Sve one radove koje ste odgađali jer niste imali vremena napravite sada. Pripremite apsolutno sve što možete da se ne bi dogodilo da sezona krene,a vi niste dovoljno brzi i ne nadoknađujete gubitke. I još jednom napomena - nije isto da li imate 80% popunjenosti po 100kn dan ili po 1.000kn dan. Što novo i drugačije možete napraviti ove godine za podignuti prihode, povećati efikasnost i smanjiti troškove? Da li je ove godine dovoljno voditi “poslovanje kao i obično” ili treba nešto više? Jeste li znali da su gosti koje dolaze do vas putem direktnih rezervacija lojalniji i manje skloni potpunom otkazivanju? Što možete napraviti da vaša web stranica i booking engine bolje konvertiraju?  

Ako ovo sve skupa potraje duže i dogodi se kroničan nedostatak prostora za smještaj ljudi u izolaciji / oboljelih, razmotrite opciju da ponudite svoje kapacitete kriznom stožeru po vama prihvatljivim uvjetima. Neka vam pokriju troškove smještaja tih ljudi na primjer? Neka vam daju potrebne higijenske potrepštine, neka vas educiraju o postupanju i osiguraju dezinfekciju za vrijeme i kada cijela stvar prođe. Ne morate biti na dobitku u tom periodu, ali bar izbjegnite biti u minusu, a napravite usto i dobro djelo! 

 

Strpljenje i informiranje
Iskoristite vrijeme za više druženja s obitelji. Budite strpljivi, racionalni i ne doprinosite širenju panike. Jedno je biti oprezan i odgovoran, a drugo postupati neracionalno. Informirajte svoje goste o mjerama koje poduzimate da se situacija vrati što prije u normalu.


♦ Facebook grupa podrške ♦ Kroz ova teška vremena odlučili smo vas podržati i kroz grupu na Facebooku