Što je USP i kako ga pronaći? Savjeti za pronalaženje jedinstvenoga prijedloga prodaje vašeg smještaja

25 siječnja, 2023 Nicky. M
Home > Marketing > Što je USP i kako ga pronaći? Savjeti za pronalaženje jedinstvenoga prijedloga prodaje vašeg smještaja
Podijelite ovaj članak

Ugostiteljstvo je prepuno raznih ponuda za goste zbog čega je ponekad teško istaknuti se među konkurencijom. Upravo iz toga razloga, važno je definirati USP (eng. unique selling proposition), odnosno jedinstveni prijedlog prodaje.

Nakon što definirate svoj USP, možete ga implementirati u strategije marketinga i oglašavanja, što može dovesti do većeg prihoda – naravno, ako se odrade na pravi način.  Kako biste pronašli USP važno je postaviti prava pitanja i napraviti istraživanje. Mnogi se smještajni objekti reklamiraju kao najbolji u svemu, ali zapravo čak 9 od 10 puta neće biti u mogućnosti ispuniti dano obećanje.

Osim toga, važno je razmisliti o tome kako se želite prezentirati budućim potencijalnim gostima. Kako bismo vam pomogli u definiranju USP-a, u nastavku ćemo vam opisati koja osnovna pitanja morate postaviti.

Tko je vaša ciljana publika?

Vrlo važno pitanje na koje trebate znati odgovor je:

–  tko su moji gosti i što im je važno?

–      Tko je moj idealan gost?

Uzmite olovku i papir i zapišite sve što znate o svojim gostima. Traže li samo mjesto na kojemu će prespavati ili žele lijepo dizajniranu sobu? Traže li puni luksuzni paket ili preferiraju tradicionalni smještaj s domaćim doručkom?

Odakle dolaze, dolaze li poslovno ili na odmor, dolaze li s obitelji ili pojedinačno, kakve su im navike, koliko prosječno ostaju, traže li dodatan sadržaj? Nakon što ste napravili ovaj popis, odvojite trenutak i razmislite zašto su se ti gosti odlučili baš za vaš smještaj.

Dodatno možete pitati svoje prethodne goste ili pogledati recenzije koje su vam ostavljali. Također razmislite i o razlozima zbog kojih biste vi željeli biti prepoznati u budućnosti.

Tko su vaši konkurenti?

Uvijek je važno znati što radi vaša (direktna) konkurencija i kako se pozicionira na tržištu. To možete jednostavno napraviti uz istraživanje tržišta.

Provjerite njihove internetske stranice i društvene mreže, a dodatno vam može vam pomoći ako razmislite i napišete kako konkurencija ispunjava potrebe vaše ciljane publike. Ako u tom trenutku vidite da ne nadmašujete svoju konkurenciju, vrijeme je za sljedeći korak. 

Testirajte i (re)definirajte svoj USP:

Nakon istraživanja tržišta možete početi analizirati rezultate. Zapišite svoj USP u jednoj ili dvije rečenice kako bi bio kratak i jasan. Što vas čini jedinstvenim? Zašto je vaš smještaj poseban?

Ako vam je ovo težak zadatak, pokušajte testirati USP s fokusnom grupom. Ovaj proces zahtijeva vrijeme i organizaciju, ali će vam svakako koristiti u daljnjem radu. Napravite AB testove na društvenim mrežama ili angažirajte stručnjaka za društvene mreže koji će to odraditi za vas.

Ako ne znate kome se obratiti slobodno se javite nama, rado ćemo vam pomoći i preporučiti suradnike. To možete smatrati investicijom koja je definitivno vrijedna budućih prihoda. Možete organizirati brainstorming s 5 do 10 vaših idealnih gostiju.

Grupi možete postaviti pitanja poput kakve bi promjene željeli, čime biste mogli upotpuniti doživljaj smještaja, smatraju li da je dobro raspoređen omjer između cijene i ponude.

Možete ih pitati je li vaš USP jasan i nudi li im ono što traže. Pobrinite se da sudionici dobiju neku vrstu nagrade za svoje utrošeno vrijeme i trud, na primjer možete im dati vaučer za jedno besplatno noćenje kod vas kao znak zahvalnosti.

Oglašavajte svoj USP

Imate li jasno definiran USP? Imate? Odlično. Onda ga možete krenuti i koristiti. Vaš bi se USP trebao prenijeti kroz marketinške aktivnosti i strategiju oglašavanja, ali može biti i početna točka za razvoj vašeg poslovanja. Nudimo vam prijedlog ideja kako plasirati svoj USP na tržište: 

–  Vaša internetska stranica mora predstavljati vaša obećanja gostima.. Na taj će način odmah znati zašto bi trebali odsjesti kod vas, a ne drugdje. 

–  Izradite vizuale koji podržavaju vaš USP i koji će ga dodatno oživjeti. Podijelite ih na vašim društvenim mrežama i internetskoj stranici. 

–  Napišite blog članak koja se fokusira na vaš USP. Takav članak može pomoći potencijalnom gostu u boljem razumijevanju i donošenju odluke.

–      Možete napraviti intervju (možda čak i video intervju) s jednim zadovoljnim gostom kako biste podijelili iskustvo gosta i ojačali autentičnost ponude. 

Za kraj je bitno naglasiti da konstantno testirate svoj USP. Najvažnije je da održite dana obećanja i da nikada ne dajete obećanja koja ne možete ispuniti. Sretno u pronalaženju vašeg USP-a! 


ZATRAŽITE PREZENTACIJU

Author Image

Nicky. M

Nicky is RoomRaccoon's Senior Content Manager, combining a love for travel with a practical approach to improving hotel performance through tech and insightful tips. Join her journey where travel, hospitality, and technology meet.

Povezani članci