Što je dinamičko određivanje cijena hotela?

11 lipnja, 2024 Nicky. M
Home > Distribution, Industry Trends, remove, Technology > Što je dinamičko određivanje cijena hotela?
Podijelite ovaj članak

Dinamičko određivanje hotelskih cijena poznato i kao određivanje cijena temeljeno na vremenu, važna je strategija optimizacije cijena soba u ugostiteljskoj industriji. Suština industrije je dinamičnost, s konstantnim promjenama u potražnji i obrascima rezervacija gostiju. To znači da, kako bi ostali konkurentni, hotelijeri moraju ići dalje od tradicionalnih načela ponude i potražnje kao što su sezonske cijene i umjesto toga temeljiti cijene na podacima u stvarnom vremenu.

Danas su, zahvaljujući povećanom uvođenju softvera za hotelske cijene, hotelijeri u mogućnosti jednostavno provoditi strategije dinamičkog određivanja cijena pomoću automatizacije. Na taj način mogu pratiti potražnju za hotelskim sobama tijekom cijele godine, što im omogućuje učinkovito povećanje prihoda i popunjenosti.

Ovaj vodič objašnjava zašto je dinamičko određivanje cijena važno za hotele, kako funkcionira i pokazuje kako se može uspješno koristiti u stvarnim scenarijima, uzimajući u obzir fluktuirajuću potražnju i nudi korisne uvide za postizanje uspjeha.

Brza Navigacija

Koja je razlika između statičnih i dinamičkih cijena za hotele?
Zašto je dinamičko određivanje cijena važno za hotel?
Prednosti korištenja dinamičkog određivanja cijena u vašem hotelu
Kako točno funkcionira dinamičko određivanje cijena u hotelima?
Od Teorije do Prakse: Stvarni scenariji dinamičkog određivanja cijena u hotelima

. Hotel Velika Morska
Neočekivani događaj
Prve reakcije
Prilagodba
Nastavak porasta
Last-minute potražnja
Poticanje produženih boravaka
Utjecaj
Boutique Hotel Bliss
Promatranje promjena u ponašanju putnika
Prilagodba na rezervacije u posljednji trenutak
Privlačenje bleisure putnika
Dinamičke prilagodbe za radne dane
Prilagodbe cijena u stvarnom vremenu
Utjecaj
5 Učinkovitih Strategija za Provodjenje Dinamičkog Određivanja Cijena u Hotelima

1. Praćenje popunjenosti
2. Odgovor na neobične fluktuacije na tržištu
3. Stvaranje ‘vrhunaca’ izvan vrhunca sezone
4. Proučavanje obrazaca rezervacija gostiju i segmenata gostiju
5. Optimiziranje prema preferencijama tipova soba
Softver za dinamično određivanje cijena za neovisne hotele
Kako koristiti dinamična pravila cjenovnog planiranja u RoomRaccoon-u
Krenite s dinamičnim cjenovnim planiranjem u vašem hotelu
A dynamic pricing success story featuring the Bull Auberge

Koja je razlika između statičkih i dinamičkih hotelskih cijena?

Razlika između statičkih i dinamičkih hotelskih cijena je u njihovoj fleksibilnosti. Statičke cijene relativno su fiksne, dok se dinamičke cijene određuju prema tržišnim podacima u stvarnom vremenu.

Statičke cijene tradicionalni su način postavljanja cijena. One razmatraju klasična načela ponude i potražnje kao što su standardne tjedne cijene, više vikend cijene i povećanja tijekom vrhunca sezone. Na statičke cijene ne utječu vanjski čimbenici kao što su fluktuacije u potražnji putnika i aktivnosti konkurencije. 

S druge strane, dinamičko određivanje cijena pruža hotelijerima uvide temeljene na podacima kako bi u svakom trenutku održavali optimalne cijene soba. Ovaj pristup uzima u obzir različite čimbenike, uključujući trenutne tržišne uvjete, i dopušta dinamičku fluktuaciju cijena dnevno ili čak po satu.

Danas se softver za dinamičko određivanje cijena koristi za automatizaciju upravljanja prihodima, omogućavajući hotelima da prilagode cijene na temelju potražnje, uštede vrijeme i povećaju prihod.

Zašto je dinamičko određivanje cijena važno za hotel?


Za upravitelje prihoda uvijek je bolje imati popunjenu nego praznu sobu, čak i ako to znači prodaju sobe po nešto nižoj cijeni. Još bolje, krajnji je cilj prodati sobu po njezinoj najvećoj potencijalnoj vrijednosti. Zbog ovog razloga, dinamičko određivanje cijena može biti važna strategija za hotel koji želi optimizirati popunjenost i maksimalizirati prihod.

Prednosti korištenja dinamičkog određivanja cijena u vašem hotelu

  • Maksimizirajte profit: U vrijeme velike potražnje i ograničene dostupnosti, iskoristite priliku za prodaju preostalih soba po premium cijenama.Primjer: Veliki događaji poput turneja popularnih pjevača.
  • Povećajte popunjenost:  Kada se potražnja smanji, možete smanjiti svoju cijenu kako biste povećali vjerojatnost dobivanja rezervacije.Primjer: Last-minute ponude za osiguranje rezervacija prije nego što vam se popune kapaciteti
  • Steknite konkurentsku prednost: Praćenje aktivnosti konkurenata pomoću alata Rate Shopper Tool omogućit će vam usklađivanje cijena s njihovima kako biste izbjegli niže cijene.Najbolji savjet: Usporedite svoje cijene s tri konkurenta kako biste dobili najbolje rezultate. 
  • Poboljšajte predviđanje potražnje: Koristite prošle podatke iz svojih hotelskih izvješća i usporedite ih s trenutnim tržišnim uvjetima kako biste procijenili buduće cijene. Primjer: Analizirajte svoje cijene i prosječno vrijeme rezervacije u prethodnoj godini kako biste stekli uvid u to kako danas bolje ciljati goste, uzimajući u obzir trenutne tržišne uvjete.

Kako točno funkcionira dinamičko određivanje cijena u hotelima?

Kada je riječ o dinamičkom određivanju cijena u hotelskoj industriji, svoje promjene cijena temeljite na trenutnim uvjetima i tržišnim podacima u stvarnom vremenu kao što su veliki događaji, vremenski uvjeti, rokovi za rezervacije, ponašanje konkurencije, ekonomski uvjeti, obrasci ponašanja putnika te ponuda i potražnja.

Upravitelj hotelskih prihoda pratit će što se događa na tržištu tijekom dana i tjedna kako bi uočio sve promjene. Evo nekoliko čimbenika koje bi mogao razmotriti:

1. Veliki događaji: Ako se u blizini održava veliki događaj, poput koncerta ili sportske utakmice, hoteli bi mogli povisiti cijene jer više ljudi traži sobe. 

2. Vremenski uvjeti: Loše vrijeme, kao što su toplinski valovi, može dovesti do nižih cijena ako manje ljudi putuje ili odgađa putovanja i viših cijena ako ljudima treba smještaj u posljednji trenutak.

3. Ponašanje konkurencije: Hoteli provjeravaju koliko naplaćuju obližnji hoteli i prilagođavaju cijene kako bi ostali konkurentni.

4. Obrasci ponašanja putnika: Osim praćenja vremena kada je najvjerojatnije da će ljudi putovati, poput praznika ili vikenda, steknite dublji uvid u ponašanje prilikom rezerviranja i preferencije poput duljine boravka i dodatnih kupnji.

5. Rezervacija Vrijeme isporuke: Koliko unaprijed gosti rezerviraju može utjecati na cijene, a rezervacije u posljednji trenutak ponekad su skuplje radi ograničene dostupnosti.

6. Ponuda i potražnja: Ako se sobe brzo popunjavaju (visoka potražnja) i ima manje slobodnih soba (niska ponuda), cijene će rasti. Ako ima puno praznih soba (velika ponuda) i malo gostiju (visoka potražnja), cijene bi mogle pasti.

Istražimo dva scenarija iz stvarnog svijeta da vidimo kako bi se to moglo odviti u praksi.

Od teorije do prakse: Stvarni scenariji dinamičkog određivanja hotelskih cijena

Hotel Grand Seas 

Grand Seas Hotel je butik hotel smješten na slikovitoj obali maloga grada. Općenito ima stalan dotok gostiju, s cijenama soba od 180 € po noćenju tijekom standardne sezone, 200 € vikendom i 230 € tijekom vrhunca sezone.

Hotel Velika Morska


Neočekivani događaj

Prestižni Međunarodni filmski festival odabrao je njihov grad kao svoje novo mjesto održavanja za nadolazeću godinu. Festival, poznat po tome što privlači slavne osobe, filmaše i medije iz cijelog svijeta, zakazan je tijekom vikenda u rujnu, što je obično standardna sezona za Grand Seas Hotel.


Početne reakcije

Najava odmah izaziva interes. Ljubitelji filma, medijsko osoblje i turisti hrle na gradske web-stranice za putovanja, nestrpljivi da osiguraju smještaj za festivalski vikend. Tim hotela Grand Seas brzo prepoznaje potencijalni utjecaj ovog događaja na njihove rezervacije.


Prva prilagodba

Upravitelj hotela je brzo reagirao i prilagodio je cijene za festivalski vikend. Povisio je cijene sa standardnih 180 $ na 260 $ po noćenju, predviđajući veliku potražnju. Također su kreirao posebne pakete koji su uključivali iskustvo “Stars and Sands”: boravak od tri noćenja s ekskluzivnim pogodnostima kao što su večera na plaži, usluga prijevoza do festivala i besplatna projekcija filma.


Nalet se nastavlja

Kako se datumi festivala približavaju, ulaznice se brzo rasprodaju, a hoteli u okolici počinju se puniti. Hotel Grand Seas pomno prati tempo rezervacija. Budući da se sobe prodaju brže od očekivanog, donosi još jednu stratešku odluku. Kad popunjenost dosegne 75% dva mjeseca prije festivala, ponovno je povećaju na 300 $ po noći.


Last-Minute Demand

Premotajte dva tjedna prije festivala. Grad vrvi od onih koji kasne u posljednji trenutak i koji su napokon osigurali ulaznice za festival. Promatrajući manjak raspoloživih soba u gradu, hotel Grand Seas odlučuje se na još jedno povećanje cijena za preostale sobe, pa cijena iznosi 350 $ po noćenju.


Poticanje produženog boravka

Kako bi maksimizirali prihode i izjednačili popunjenost prije i poslije festivala, hotel nudi snižene cijene od 180 dolara za četvrtak i nedjelju navečer. Ova strategija potiče goste da produže svoj boravak, pružajući hotelu dodatne prihode za noći koje inače možda imaju nižu popunjenost. 


Utjecaj

Nakon festivala Grand Seas Hotel provodi temeljitu analizu svoje strategije dinamičkog određivanja cijena. Otkrivaju da su proaktivne prilagodbe omogućile značajno povećanje prihoda u usporedbi s održavanjem statičkih cijena. Prosječna dnevna cijena sobe i prihod po dostupnoj sobi tijekom festivalskog vikenda bili su više od 50% veći nego tijekom standardnog sezonskog vikenda. Osim toga, posebni paketi bili su pravi hit, dodajući vrijednost gostima i poboljšavajući njihovo cjelokupno iskustvo.


Bliss Boutique Hotel

Bliss Boutique Hotel suvremeni hotel je u užurbanom metropolitanskom gradu poznatom po živahnoj poslovnoj četvrti i brojnim atrakcijama. Cijene soba obično su postavljene na 200 € po noćenju tijekom standardne sezone, 220 € vikendom i 260 € tijekom vrhunca sezone.

Promatranje promjena u ponašanju putnika

Promatranje promjenjivog ponašanja putnika

Menadžerski tim Bliss Boutique Hotela primijetio je značajnu promjenu u ponašanju putnika tijekom prošle godine. Sve više gostiju rezervira u posljednjem trenutku, pod utjecajem rastućeg trenda spontanih putovanja koje olakšavaju mobilne aplikacije za rezervacije. Usto, poslovni putnici sve više produžuju svoj boravak kako bi spojili posao i slobodno vrijeme, stvarajući tako novu kategoriju “bleisure” – putovanja u slobodno vrijeme.

Prilagodba rezervacijama u posljednji tren

Prepoznajući ovaj trend, uprava hotela provodi dinamičku strategiju određivanja cijena koja pretvara u kapital promjenjive obrasce rezervacija. Započinju pomnim praćenjem vremena rezervacije. Analiza podataka pokazuje nagli porast rezervacija unutar tri dana od prijave. Kako bi optimizirao prihode, hotel povećava cijene za 15% za rezervacije napravljene unutar 48 sati od dolaska.

Privlačenje “bleisure” putnika koji putuju u slobodno vrijeme

Kako bi privukao sve veći broj turista, Bliss Boutique Hotel uvodi paket “Stay & Play”. Ovaj paket nudi 10% popusta za goste koji rezerviraju boravak od pet ili više noći, kombinirajući radni dan s vikendom. Paket uključuje besplatan brzi Wi-Fi, pristup co-working prostoru unutar hotela i snižene cijene ulaznica za obližnje atrakcije.

Dinamičke prilagodbe radnim danima

Hotel također primjećuje da cijene popunjenosti značajno variraju između radnih dana i vikenda. Obično, poslovni putnici pune sobe tijekom radnog dana, dok turisti dominiraju vikendom. Međutim, s trendom “bleisure”, postoji prilika za povećanje popunjenosti sredinom tjedna.

Uprava odlučuje sniziti cijene soba za 10% utorkom i srijedom navečer, potičući turiste da ranije krenu na odmor ili produže boravak.

Prilagodbe cijena u stvarnom vremenu

Uz integraciju sofisticiranog sustava upravljanja prihodima, Bliss Boutique Hotel može prilagoditi cijene soba u stvarnom vremenu na temelju razine popunjenosti i cijena konkurenata. U danima kada je hotel manje od 50% popunjen, provode se brze rasprodaje s popustima do 20% kako bi  privukli putnike koji dolaze u posljednji trenutak. S druge strane, kada popunjenost prijeđe 80%, cijene se povećavaju za 20% kako bi se povećao prihod od preostalih kapaciteta. 


Utjecaj

Nakon nekoliko mjeseci, menadžment tim analizira svoju strategiju dinamičkog određivanja cijena. Rezultati su obećavajući: i prosječna dnevna cijena sobe (ADR) i prihod po dostupnoj sobi (RevPAR) su se povećali. Strategija ciljanja na one koji rezerviraju u zadnji tren i one koji putuju u slobodno vrijeme značajno je poboljšala cijene popunjenosti, posebno sredinom tjedna.

5 učinkovitih strategija za dinamičko određivanje hotelskih cijena

Polazeći od gore spomenutih scenarija iz stvarnog svijeta, jasno je da postoji nekoliko načina za učinkovito provođenje dinamičkog određivanja cijena. 

Postoje različite strategije za procjenu uspješnosti hotela i odgovarajuće prilagodbe cijena. Saznajte više o top 5 strategija dinamičkog određivanja cijena u nastavku.


1. Praćenje popunjenosti

Dobro pravilo je nadzirati popunjenost hotela, posebno brzinu popunjavanja soba. To će vam omogućiti da postavite prave cijene kako biste ili povećali prihod od svake sobe ili prodali svoje preostale kapacitete prije nego bude prekasno. Dostupnost vaše konkurencije također igra ključnu ulogu u tome kako ćete dinamički odrediti cijene svojih soba. 

Ako vidite da je vaš najbliži konkurent rasprodan, znači da sada imate veću kontrolu nad tržištem. To vam omogućuje da svoje preostale sobe prodate po višoj cijeni.

Slično tome, ako je vaša popunjenost niska, možete sniziti svoje cijene kako biste osigurali da budu niže od onih koje naplaćuje konkurencija. To će pomoći vašem hotelu da potakne veću potražnju od ostalih objekata u tom području.


2. Odgovaranje na neobične tržišne fluktuacije

U 2023. RoomRaccoon je izvijestio o neuobičajeno dugom vrhuncu sezone putovanja diljem Europe zbog ljetnog toplinskog vala. To je rezultiralo time da su mnogi putnici odgodili ljetne odmore za kasnije. Biti svjestan takvih događaja u stvarnom vremenu omogućuje vam da brzo iskoristite prilike da privučete više rezervacija ili povećate svoju zaradu.

U ovom slučaju, hoteli bi mogli produljiti svoje cijene koje imaju na vrhuncu sezone i marketinške akcije kako bi pokrili nova prometna razdoblja i ponudili fleksibilna pravila otkazivanja po premium cijeni.


3. Stvaranje “špica” izvan vrhunca sezone

Ne zaboravite planirati vrijeme veće potražnje tijekom godine i ne oslanjati se samo na uobičajenu špicu sezone. U gornjem scenariju iz stvarnog života, vidimo da se hotel Grand Seas pripremao za Međunarodni filmski festival, koji je bio izvan njihovog vrhunca sezone.

Potražnja može lako fluktuirati i zato je važno predvidjeti bolja razdoblja i planirati unaprijed s dinamičkim pravilima određivanja cijena koja optimiziraju vaše cijene za ova razdoblja zlatnih prilika.


4. Proučavanje obrazaca rezervacija gostiju i segmenata gostiju

Proučavanjem obrazaca rezervacija i segmenata gostiju, možete identificirati trendove i prilike za svoj hotel. Hotel Skyline primijetio je porast broja turista i porast rezervacija u posljednji tren te je iskoristio te uvide kreiranjem ciljanih paketa i povećanjem cijena na temelju vremena do prijave. Razumijevanje obrazaca i segmenata rezervacija vaših gostiju može vam pomoći da optimizirate strategiju određivanja cijena i da razvijete strategije upravljanja prihodima za veći uspjeh.


5. Optimiziranje za preferencije tipa sobe

Na preferencije tipa sobe mogu utjecati sezona i segmenti gostiju. Tijekom blagdanske sezone obitelji će možda preferirati veće apartmane. Ljeti su tražene sobe s pogledom. Poslovni putnici daju prednost sobama s namjenskim radnim prostorom sredinom tjedna, dok parovi preferiraju sobe s romantičnim sadržajima vikendom.

Također je važno pratiti konkurenciju koja nudi slične vrste soba. Koristeći softver za dinamičko određivanje cijena, možete dinamički prilagoditi svoje cijene kao odgovor na promjene u kategorijama soba vaših konkurenata. Na primjer, ako konkurent rasproda popularnu vrstu sobe, možete povećati svoje cijene za istu vrstu sobe.

Dodatni savjet! Jeftinije sobe vjerojatno će se prve rasprodati. Da biste oslobodili jeftinije sobe u svom hotelu, možete ponuditi nadogradnju sobe tijekom online prijave. Ova strategija je izvrstan način da povećate popunjenost tako što ćete svoje cjenovno pristupačnije sobe ponovno učiniti dostupnima.

Softver za dinamičko određivanje cijena za neovisne hotele

Neovisni hoteli i manji smještajni objekti kao što su butik hoteli, pansioni s doručkom, hosteli, i stanovi često nemaju dovoljno resursa za zapošljavanje upravitelja prihoda ili usvajanje skupog sustava upravljanja prihodom poput onih u većim hotelskim lancima.

Međutim, neovisni hotelijeri ne bi trebali propustiti priliku da povećaju svoje prihode i maksimaliziraju cijene popunjenosti implementacijom bitnih strategija dinamičkog određivanja cijena u industriji sa stalnom fluktuacijom potražnje.

I zato RoomRaccoon hotelijerima pruža integrirana funkcija dinamičkog određivanja cijena, čineći ga dostupnim i učinkovitim za one koji možda nemaju puno iskustva u upravljanju prihodima ili žele zadržati niske troškove. Ovaj alat omogućuje vam postavljanje dinamičkih pravila određivanja cijena koja automatski prilagođavaju cijene odabranih tarifnih planova na temelju dostupnosti sobe i vremena do prijave.

Ako otključate nadogradnju RaccoonRev, također možete postaviti dinamička pravila određivanja cijena na temelju ponašanja konkurenata.

Najbolji dio? Softver za dinamičko određivanje cijena dostupan je u svim RoomRaccoonovima paketima, osnažujući hotelijere da jednostavno primjenjuju unaprijed definirana pravila određivanja cijena. Dodatna prilagođena pravila dostupna su za Premium i Enterprise pretplatnike.

Kako koristiti RoomRaccoon dinamička pravila određivanja cijena

Možete implementirati dinamička pravila određivanja cijena na temelju parametara u nastavku i primijeniti ih na odabrane tarifne planove.

  1. Dostupnost sobaPostotak soba preostalih za prodaju.
  2. Vrijeme do prijaveBroj dana prije rezerviranog datuma prijave.
  3. Popust ili povećanje cijenePostotak na koji će cijena biti snižena ili povećana.
  4. Kategorija sobePrimjenjive kategorije soba.
  5. Dostupnost konkurencije (Ekskluzivno za nadogradnju RaccoonRev )Na temelju uvida u tri odabrana konkurenta.

Započnite s dinamičkim cijenama u svom hotelu

Učinkovito, ali jednostavno za korištenje, RoomRaccoonaovo dinamičko određivanje cijena pomaže vam da povećate prihod, uštedite vrijeme na ručnom ažuriranju cijena i povećate popunjenost.

  • Rafinirane cijene soba

Ostvarite idealnu ravnotežu između konkurentih cijena i optimizacije prihoda.

  • Upravljanje prihodima

Povećajte ukupnu profitabilnost preciznim, ciljanim strategijama određivanja cijena.

  • Poboljšan odziv tržišta

Brzo se prilagodite dinamici tržišta i nikada ne propustite uhvatiti potražnju.

  • Povećana operativna učinkovitost

Smanjite napor redovitog ručnog ažuriranja cijena.

Dogovorite besplatnu prezentaciju RoomRaccoona posebno prilagođenu vašim potrebama upravljanja imovinom i ciljevima prihoda. Još danas razgovarajte s jednim od naših stručnjaka.

Author Image

Nicky. M

Nicky is RoomRaccoon's Senior Content Manager, combining a love for travel with a practical approach to improving hotel performance through tech and insightful tips. Join her journey where travel, hospitality, and technology meet.

Povezani članci