Back to overview

Kako naći 'USP' vašeg smještaja

Kako naći 'USP' vašeg smještaja

USP = unique selling proposition = jedinstveni prodajni prijedlog 

Industrija uslužnih djelatnosti prepuna je opcija za one koji kupuju. Stoga može biti vrlo teško istaknuti se među svom konkurencijom. Zato je jako važno definirati vaš USP. Nakon što ga definirate, možete početi s implementacijom kroz marketinške aktivnosti i oglašivačku strategiju, a to bi trebalo donijeti veće prihode ako se odradi na pravi način.  

Da biste definirali USP trebate si postaviti prava pitanja i napraviti istraživanje. Mnogi smještajni objekti se reklamiraju kao najbolji u svemu, ali u realnosti 9 od 10 neće biti u stanju ispuniti takvo obećanje. Osim toga, važno je identificirati način na koji se želite prezentirati budućim potencijalnim gostima. Razmotrimo sada kako možete definirati USP za vaš smještaj.

Tko je vaša ciljana publika?  
Vrlo važno pitanje koje se trebate zapitati jest tko su moji gosti i što im je važno? Tko je moj idealan gost? Počnite pisati sve što znate o vašem idealnom gostu. Traže li samo smještaj ili im je bitan i lijepi dizajn? Traže li puni luksuzni paket ili preferiraju tradicionalni smještaj s domaćim doručkom? Odakle dolaze, dolaze li poslom ili na odmor, da li dolaze obiteljski ili pojedinačno, kakve su im navike, koliko ostaju u prosjeku, traže li dodatan sadržaj u destinaciji? Nakon što ste napravili ovaj popis pitajte svoje prethodne goste zašto su odsjeli baš kod vas (ili npr. pogledajte recenzije koje su vam ostavljali), ali i razmislite o razlozima zbog kojih biste vi željeli da vas prepoznaju i odaberu u budućnosti.

Proučite konkurenciju
Uvijek je važno znati što radi vaša (direktna) konkurencija i kako se pozicioniraju na tržištu. Napravite malo istraživanje i provjerite njihove web stranice i društvene mreže. Može vam pomoći ako promislite i zapišete kako oni zadovoljavaju potrebe ciljane publike. Ako u ovom trenutku niste zasjenili konkurenciju aktivnostima koje vi provodite, vrijeme je za sljedeći korak. 

Testirajte i (re)definirajte vaš USP
Nakon istraživanja možete započeti s analizom vaših zaključaka. Zapišite vaš USP u jednoj ili dvije rečenice kako bi bio kratak i jasan. Što vas čini jedinstvenim? Po čemu je vaš smještaj unikatan? Ako imate problema u procesu, probajte raditi s fokus grupama, napravite AB testove na društvenim mrežama ili jednostavno dajte nekome tko je stručnjak u tom području da to odradi za vas. Ako ne znate kome se obratiti slobodno se javite nama,a mi ćemo vam preporučiti suradnike koji pokrivaju to područje. Ovakvu aktivnost možete smatrati investicijom koja će vas koštati nešto vremena i/ili novaca, ali je definitivno vrijedno budućih prihoda. Organizirajte “brainstorming” s 5 do 10 vaših idealnih gostiju - postojećih ili potencijalnih. Pitajte ih kakve promjene bi željeli vidjeti na području gdje se nalazi vaš smještaj. Pitajte da li je vaš USP jasan i da li im nudi ono što traže? Pobrinite se da sudionici dobiju neku vrstu nagrade za svoje utrošeno vrijeme i trud, na primjer možete im dati vaučer za jedno besplatno noćenje kod vas.  


Komunicirajte vaš USP

Sada kada imate USP, hajdemo ga koristiti. Vaš USP trebao bi biti prožet kroz marketinške aktivnosti i strategiju oglašavanja, ali može biti i početna točka razvoja vašeg biznisa. Evo nekoliko ideja kako komunicirati vaš USP: 

  • Izradite stranicu na vašem webu koja stvarno dobro prikazuje koje je vaše obećanje gostu. Na taj način odmah će znati zašto bi rezervirali kod vas, a ne drugdje. 

  • Izradite vizuale koji podržavaju vaš USP, koji će ga dodatno oživjeti. Podijelite ih na vašim društvenim mrežama i web stranici. 

  • Napišite članak koji se fokusira na vaš USP. Potencijalnom gostu koji je u dilemi može pomoći u boljem razumijevanju i donošenju odluke. Možete napraviti intervju (možda čak i video intervju) s jednim od vaših gostiju kako bi priča bila još autentičnija. 


Kao glavni zaključak možemo reći: konstantno testirajte vaš USP. Jako je važno da nikada ne dajete obećanja koja ne možete ispuniti, a ako kod realizacije nadmašite njihova očekivanja super! Sretno!