Back to overview

Kreativom protiv Corone!

Kreativom protiv Corone!

Ovo su teška vremena za sve nas. Ali ono što sigurno ne smijemo napraviti je sjediti skrštenih ruku. U nastavku donosimo nekoliko primjera što su naši hoteli radili da bi odgovorili izazovu!

Pretvaranje soba u radne prostore/urede
S obzirom na propisane mjere, dosta ljudi radi od kuće. Moderne tehnologije u tome dosta doprinose. Vidjeli smo najednom kako je moguće organizirati i nastave i mnoge druge stvari o kojima su do prije nekoliko tjedana rijetki razmišljali. Ali po prvi puta, mnogi se suočavaju s izazovima koje takav način rada nosi. Jeste li vidjeli snimku u kojoj reporter BBCa pokušava raditi od kuće kada mu u sobu ulaze dvoje djece i supruga? Članak i video pogledajte ovdje

Jedan od primjera dobre prakse bio je naša suosnivačica Nadja. Njen hotel Bliss, predivan boutique hotel koji ima 9 tematskih suitova, našao se u istoj situaciji kao i vaši hoteli - otkazi rezervacija i pražnjenje soba. Njen odgovor na situaciju bila je kreacija novog modela poslovanja, u kojem se sada suitovi mogu rentati kao radni prostori. U Nizozemskoj postoji mogućnost kretanja dok se stanovnici pridržavaju socijalne distance (još nije kompletan lock down) pa je ona uvela opciju rentanja na 2, 4, 6, ili 8h s uključenom neograničenom kavom ili čajem za vrijeme korištenja. Uz to, nudi i usluge čuvanja djece. U Hrvatskoj to trenutno nije moguće, ali možda kada izađemo iz lock down-a bude… Ideja je tu pa ju iskoristite u potpunosti ili modificirajte u skladu s Hrvatskom realnošću.

 

Kreativom protiv Corone!

 

Ustupite vaše objekte zdravstvenom osoblju

Blue Coast Hostel – koji je u vlasništvu naše Portugalske country managerice Marie nije bio izuzet posljedica pandemije. Isprva je kao i svaka normalna osoba prolazila kroz fazu šoka i straha zbog nesigurnosti u što budućnost nosi, ali je uzela vrijeme za refleksiju i promišljanje kako dalje i kako se što prije oporaviti.  

Glavna pitanja su joj bila kako razviti otpornost,a da u isto vrijeme bude kreativna i solidarna. Naposljetku, jedini način da ovo sve završimo što prije jest da jedni drugima pomažemo. Maria je znala da mora napraviti nešto što će doprinijeti borbi protiv sada već svima zajedničkog neprijatelja. Zbog toga je odlučila staviti svoj hostel na raspolaganje onima koji se bore “na prvoj crti” - zdravstvenim institucijama te liječnicima i medicinskom osoblju koji moraju odraditi svoje karantene.  

 

Pretvorite svoje objekte u sigurne prostore za krizne situacije

Mnogi su u potrebi za krovom nad glavom u ovoj situaciji… Uz sve postojeće slučajeve koje smo imali prije, sada imamo situacije u kojima se zbog migracija stanovništva uslijed panike i povratka Hrvata u svoja rodna mjesta još mnogi našli u istoj situaciji. Imali smo i potres u Zagrebu i pitanje je da li je to sve ili nas čeka još nevolja… Jer život se ne prestaje događati samo zato što nas je Corona odlučila posjetiti, a kada imamo dodatne probleme u doba pandemije, onda je situacija duplo teža.

S druge strane imamo prostore koji su bili namijenjeni kratkoročnim iznajmljivanjima i stoje prazni. Stoga se već događa da se neki odlučuju za strategiju dugoročnog najma, za čim je svakako i realno bilo potrebe još i prije jer je potražnja za stambenim prostorima bila veća od ponude - mnogi su nudili dugoročni najam preko zime,a u ljetnoj sezoni bi najmoprimci dobili “šut karte”. 


Imamo i primjere iz drugih zemalja da se poduzimaju slične mjere pa je tako The Guardian objavio članak u kojem se predlaže prenamjena UK hotela u sigurne zone za krizne situacije po programu nacionalnog akcijskog plana kojeg je kreirao Tony Blairov stručnjak za beskućnike, kako bi im se pomoglo u ovo posebno osjetljivo doba pandemije.   

 

Napraviti nešto ovakvo se činilo logičnim zato što hoteli imaju odvojene sobe i prostore za čišćenje, a vlada ih može iznajmiti koristeći sredstva koja su alocirana za borbu protiv pandemije.

 

Što s otkazivanjima?
Mnogi hoteli diljem svijeta još uvijek zaprimaju otkazivanja. Razlozi su nesigurnost i restrikcije koje su mnoge vlade uvele. Doista razumijemo koliko teško može biti svaki put kada vidite otkaz rezervacije. Ali zapamtite da ste i vi i gost u istoj situaciji u 9 od 10 slučajeva - oni su na jedan način prisiljeni otkazati, a vi na drugi prisiljeni prihvatiti otkaz rezervacije. 

Probajte pronaći zajednički jezik. Razmislite o vaučerima koje gosti mogu iskoristiti za ponovni buking u vašem objektu u nekom kasnijem trenutku. Pogledajte ovdje kako jednostavno možete izraditi vaučer. 

Dodatna dobra vijest je da funkcionira! Naši hoteli spasili su tako neke od rezervacija koje bi inače propale. Osim toga, uvidom u naše podatke vidimo već da se industrija u nekim zemljama oporavlja, vraća se optimizam i pristižu rezervacije za drugi dio godine. Istina sporije i sramežljivije nego što bi bilo normalno za ovo doba godine, ali svejedno - vraća se nada i optimizam.

Iz naše perspektive i zemlje koja je na vrhuncu pandemije u ovom trenutku to je teško pojmiti,ali nisu sve zemlje u istoj situaciji i istim fazama. Npr. Kina već izlazi iz problema i pruža ruku pomoći drugim zemljama kojima je to u ovom trenutku potrebno, ponovno se organiziraju događanja, život se vraća u normalu…